Dag 34

När man gör en ändrar om sin kost och följer en viss kostplan under en längre tid (eller för evigt) är det viktigt att ha många goda recept och känna att kreativiteten flödar. Detta gäller måltider som frukost, lunch och middag, men även när man vill ha något lite sötare eller något gott att bjuda på. Idag gjorde jag det här fantastiskt goda receptet på raw vaniljbollar som min syster tipsade mig om.

De blev verkligen supergoda! Jag försöker ju vara extremt noga med att hålla mig till de lågsockriga alternativen då det är en del av att hålla en jämn blodsockerkurva samt är grunden för en antiinflammatorisk kost. Dock är detta recept perfekt då det var en liten mängd vaniljbollar som man dessutom kan dela med någon man tycker om! De är sötade med agavesirap och efter en månad in på detoxen så går det bra att äta någon gång ibland.

Ingredienser:
- 4,5 dl ekologiska kokosflingor (jag blandade kokoschips som jag mortlade och sen kokosflingor)
- 2 teskedar kallpressad ekologisk kokosolja
- 2 teskedar ekologisk raw agavesirap
- 2 matskedar ekologisk kokosmjölk
- 1/2 tesked ekologiskt vaniljpulver
- pyttelite ekologiskt himalayasalt