Dag 42

Igår var jag på mitt första besök någonsin hos en kiropraktor. Idag känns det som att det var ett av de bästa besluten jag tagit på länge. Det var lite mission impossible fick jag höra från kiropraktorn, som efter behandlingen hade gjort underverk på mig. 

Alla med värk borde verkligen gå till en kiropraktor! Jag fick bäckenet justerat, både fram och bak, bröstryggen och nacken. Oj vad det knakade och lät! Han konstaterade att jag var väldigt sne i bäckenet och att mitt vänstra ben var kortare än mitt högra, men vips så blev det bra igen! Problemet med mig och mina leder är att jag är väldigt överrörlig, det är därför saker och ting lätt flyttar på sig. Efteråt var jag öm och på kvällen när jag tog ett bad var det som att ha en ny kropp -känslan av att kunna sitta helt rakt på båda sittbenen igen. MAGI! 


Som jag ser det är det dessa faktorer som spelar stor roll för hälsan:

Skelettet, muskler, näring och stress. 

Skelettet är det enda som jag inte har kunnat ta hand om själv nu under tiden jag har haft ont, men det gäller att ha koll på alla bitar för att lägga klart pusslet! 

När det gäller musklerna så har jag köpt ett pilatesboll nu och jag fortsätter med att jobba bort mina muskelobalanser!

När det gäller näring så kör jag på som vanligt! Dag 42 av ekologisk, grön mat, det känns toppen! Dagens mellanmål:



Smoothie med:
Äpple
Spenat
Avokado
Massa ingefära
Spenat
Raw korngräspulver

Och slutligen, stresshanteringen. Det absolut svåraste av allt. Men att vara lycklig och vara duktig på stresshantering är verkligen det viktigaste när det gäller hälsan. Började dagen med att vara med min fantastiska pojkvän som gör mig så glad och lycklig. Han är verkligen min klippa och stödjer mig enormt genom den här resan.
Sedan tog jag en härlig promenad i solen mellan pluggandet. Det var väldigt avkopplande och härligt.



#1 - - nem3778421krya:

mis3778421errtbh 3q5YUeq l1TZ F2i3uQi