Dag 27

Då har man snart detoxat i en månad. Det känns verkligen bra! Alla leder och övriga delen av kroppen mår verkligen toppen, det är bara SI-leden nu som ska må bra nu. Jag har börjat göra sjukgymnastikövningar som inte triggar igång smärtan och det verkar gå framåt. Dock tror jag att smärtan först lär försvinna om en eller två månader, det tar alltid längre tid för leder att läka.
 
Annars så går allt superbra! Man blir mer och mer kreativ i köket, försöker äta så mycket raw som möjligt nu. Nu på morgonen blir det raw bovetegröt som får gotta till sig över natten.
 
Idag har jag fyndat jättegoda bovetekex som är perfekta mellanmål! 
 
 
Sen hittade jag även ekologiska och osockrade blåbär! Perfekt i gröten eller bars...
 

På tal om bars så gjorde jag igår för första gången hemmagjorda bars! De fick lite rolig form men blev jättegoda!



Tar med mig som mellanmål till skolan, jättegoda blev dem!
 
Bovetebars med cashew och tranbär:
-boveteflingor
-cashewnötter
-kokosflingor
-kokosolja
-tranbär
-mandelsmör
-chiafrön (blötlagda innan)
-vaniljpulver
-kanel
-kardemumma
 
Mixa, smaka av och ha i valfri mängd av allt tills den blir lite klibbigt och går att forma.
 
In i ugnen på 100 grader och öppen lucka, 60 min i ugnen, vänd på dem efter 30 min! Supersmarrigt!